That´s life

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

En fredag tillsammans allihopa.

Av Veronica - 30 augusti 2008 00:33

Idag (läs fredag) har Mathias varit..LEDIG, tada!! Yes! Så himla skönt. Idag var vi först till donken där Mathias köpte sig några burgare då han inte ville ha fisken som var kvar. Så var det meningen vi skulle till stan men då hade vi glömt sjalen så då var det hem igen och så blev det birsta istället...och en sväng förbi handelshuset. Vi hittade inget på birsta men Teo fick iaf leka på IKEA lekrummet. Han blir så stolt över siffrorna han får stämplade på handen :D

Sen var man ju tvungen att köpa 1,8kg godis då det kostade 1,9kr/hg på Coop forum. Man fick armbåga sig fram! Helt kaotiskt var det! Godiset flög över golvet och påsarna tog slut. Folk fick ta fryspåsar, men sprack och en tredjedel åkte ut över golvet!! Det var bara att plocka om igen. Mathias sa att det nästan är värt att köpa godis för 8.9 för att slippa bråka. Haha. Så hittade jag ett par badbyxor åt Olivia för 20kr också. Hur söta som helst!
Hemma gjorde vi pizza med köttfärs, jalapenos, rödlök och röd paprika. Det var underbart gott! Med ajvar såklart! Mathias är så himla duktig på att göra mat.
Kvällen bestod av godis och glass med kolasås. Fått någon nojja på kolasås som aldrig brukar äta det! Tittade på "röd drake", himla bra film tycker jag. Barnen somnade faktiskt i hyffsad tid så fick man lite tid att skicka iväg en annons på blocket. Säljer spälsäng, skötbord/byrå och tavlor. Få se om man får något sålt då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards