That´s life

Alla inlägg den 2 september 2008

Av Veronica - 2 september 2008 19:38

en plus och minus dag idag. Ibland har jag sådanna dagar där det är lite roligare än andra men då jämnas det ut med något lite dåligare. Konstigt det där. Universum?


Hur som helst började dagen med att Teo var tokpigg kl 5.30 på morgonen. Han somnade 22.30 ungefär så jag fattade ingenting. Jag vaknade som ett stort frågetecken. Vad fan gör ungen uppe nu? ; ) Tror han var nervös inför dagis. På morgonen frågade han om man kunde äta hår. Nej man kan inte äta hår, vad äckligt. "jaaa, tror du jag är dum eller?", säger Teo då och jag stirrar på honom med nyvakna ögon och undrar om jag hörde rätt. Gullunge!Iväg vid 9 och åt dropin frukost på dagis. Hemma somnade jag och Olivia vid 10 och sov till 13! Blev som en ny människa efter att varit så himla trött igår (samt frös och trodde jag var sjuk). I regnet hämtade jag Teo kl 14 och de hade inte varit ute något så nu ville Teo vara ute i regnet. Vi gick till tvättstugan och tog en tvättid och sen skulle inte Teo gå hem. Vi skulle på visning så vi kunde inte vara ute längre till. Satt sig vid huset och totalvägrade. Jag gick hem men han följde inte efter. Ropade efter honom men han ignorerade. Ställde in vagnen och fick gå tillbaka och hämta honom. Så halvvägs hem sa han att han inte hade sina vantar. Gick tillbaka (med Olivia i armarna, totalblöt) och gick sen hemåt igen. Teo stannade 7m från dörren på en stor sten och vägrade gå längre. Talade med honom men han sket väl i mig. Jag och Olivia gick in men han kom inte in. Ropade från ballkongen. Fick hämta honom tillslut. Dra in honom. Han skrattade och tyckte det var urkul! Sen gick han in. Och jag var sur och trött och satt och tittade på Olivia när hon åt cornflakes. Då passade Teo på att gå ut på lillballkongen jag inte stängt och kastade ut några pantflaskor. Så fick man gå ner och hämta dom. Orkade inte låta Teo göra det få Olivia blir så sur när jag är borta (måste följa med Teo om han ska hämta dom då han aldrig gör det annars). Olivia var sur och ammade i sängen och sa åt Teo att ta en banan så länge. Det gjorde han och delade den i tre delar och slängde den på golvet. Olivia somnade aldrig och var sur och gnällig och Teo ville se på turtles. OM han plockade upp bananen först. Det gjorde han tillslut. Åh vad jag älskar barnfilmer! Det är räddningen! Pappa smsade om en overall (som till Olivia) på blocket, tyckte om den och mejlade och efter en kvart var den min. Äntligen hittat en overall! 250kr.


Under tiden fick Olivia tag på en målarlåda som var stängd, tänkte att den där får hon ju inte upp så den kan hon ju leka med. Plötsligt satt hon där med en av färgerna fastän lådan var stängd. Trolleri? Hon var blå i munnen och hela kläderna. Badkaret nästa och så var vi plötsligt sen till visningen på Nynäshamnsvägen. På med regnkläder, Olivia på magen, Teo i vagnen och jag i för stora gummistövlar. Jag hade inte kollat vägen, trodde jag visste men inte. Stod på Kalmarvägen och fattade ingenting. Båda barnen sov, tur det för jag var sur som ett bi. Mathias fick hämta upp mig. Vi kom en kvart försent men bättre sent än aldrig. Lägenheten låg inte alls nå roligt till, liten gård och för lite sovrum. Besvikna åkte vi vidare till huset på Rosenborgsgatan och det skulle man behöver renovera (djupt andetag) köket, badrummen, byta väggar och tak, dränera, byta golv. Vi gick inte ens ner i källaren utan trängde oss ut. Vi orkade inte laga mat så det blev Bigboy. Teo var kissnödig och Mathias stod i kön. Tog Olivia på armen och Teo i handen och gick in på toaletten. Det såg ut som om någon sprejat hela toletten med kiss. Ställde Teo så långt ifrån toaletten man kunde komma. Olivia på knät. Tog papper och tvål och gnuggade hela jävla tolaetten ren. Kan säga att jag inte var så supersugen på hamburgare sedan.


Hemma har jag nu äntligen fått Olivia att sova en stund och Teo tittar på Turtles igen. Köpt en klänning på tradera som Olivia ska ha på begravningen. Och det var spännande budgivning in i sista sekunden men jag vann! Haha! 64kr (ink frakt) Hoppas den hinner komma innan fredag då.


Så nu är jag glad efter allt. En overall och en klänning.

Och så fina mössan, halsduken och vantarna som jag köpte i helgen.

Vem har sagt att shopping inte kan göra en lycklig? ; ) Teo kom precis och gav mig en buss på benet och gick iväg. Tokstollen.

Ovido - Quiz & Flashcards