That´s life

Alla inlägg den 8 september 2008

Av Veronica - 8 september 2008 23:16

Har knappt hunnit prata med Mathias idag då han kom hem vid 20 och försökte lägga Teo då. NU somnade Teo med mig och Mathias sover också. *suck* Imorgon ska jag och barnen orka upp till dagis och vara själva till 20 igen. Mathias jobbar såhär (7-20) hela tiden fram till lördag..då åker han till Finland och är nog borta i 10dagar. Hur ska man orka? Jag hoppas bara att inte varje dag blir som denna dagen.

Måste planera in lite aktiviteter så man gör något på dagarna. Men vad kan man göra egentligen med en treåring när man ska släpa runt på en bebis också? Utan bil dessutom. Måste börja med körkortet igen snarast...

Börja träna skulle man ju göra också men någon måste ju ta barnen när Mathias är borta och det är inte lätt att lämna bort Olivia som är så liten än.

Funderar på att köpa ett hopprep. Hoppa i 5*3min varje dag måste ju ge någonting. Ja men det måste jag ta å göra...om inte surtanten tycker det låter för mycket i lägenheten då! Vi (läs jag då Mahtias är borta då) ska titta på en lägenhet nästa tisdag i västra granloholm. Ser jätte fin ut med fin tomt! Kan ju vara en början iaf..hoppas!

Av Veronica - 8 september 2008 16:43

Jag är så frustrerad att det känns som om jag kokar. Är förkyld, ont i halsen och är trött och har inte kommit ut med barnen. Mathias jobbar till 19-20 och Teo är helt jävla galen. Det har gått så långt att jag helst bara vill ställa honom på ballkongen och stänga dörren. Han har kastat saker, spottats, sparkat, vägrat sluta banka med saker, tryckt en ballongpinne in i armen på mig och hällt ut allt lego. Varit en cm från mitt ansikte hela tiden och försökt irritera mig till max på det sättet. Varit på lillasyster hela dagen och vägrat sluta vifta med sitt givär. Nu har precis målat och har såklart målat över hela kroppen också, tog hans hand för att gå direkt till badkaret så han inte förstör tapeterna men då blev han helt galen och skrek, då kunde jag ju verkligen inte släppa! Men nu sitter han i badkaret och har precis slutat slå med duschslangen i badkaret. Olivia är sur då hon inte fått en lugn stund och alltså inte kunnat sova.


Nedräkningen börjar till Mathias hemkomst.

Ovido - Quiz & Flashcards