That´s life

Alla inlägg den 10 september 2008

Av Veronica - 10 september 2008 23:00

Idag fick Teo va hemma. Alla tre är så snoriga. Jag blev inte motiverad att lämna Teo på dagis då jag försökte få upp honom i 10min utan tecken på liv, samtidigt som jag hade ont överallt och Olivia precis somnat in riktigt (bökat hela natten då hon varit så snorig). Så jag ringde dagis för att sjukanmäla. På eftermiddagen piggnade Teo till litegrann och var i sitt rum och grejade. Så kom man in så såg det ut såhär:

Fint ommålat bord, Teos kista och lite av väggen. *suck* Jaja...det kunde ha varit värre. Busunge!


Tänkte det var lika bra man försökte roa honom med något så han inte dekorerade något mer med någon krita han hittar. Så vi tog fram keyboardet, alltid roligt med något nytt man lagt undan ett tag. Olivia ville vara med och spela...eller iaf klättra på det...

Sen ville mamma ta en bild på sina älsklingar och Teo är inte motvillig. Han ville visa upp lillasyster! Jag älskar Olivia, säger han.

Men senare lät det annorlunda. Plötsligt ville han "vara ifred" precis som igår. Och ingen fick komma in på hans rum! Blev arg på Olivia när hon försökte krypa in, han stängde dörren och var själv där inne. Intressant det där, det är jätte bra tycker jag! Att kunna få vara ensam är ju jätte viktigt det också!

Sen var det matdags, blodpudding gick ner. Teo älskar blodpudding men kunde som vanligt inte sitta still. Olivia fick spagetti och köttfärsås på barnmatsburk och det ville hon inte ha med sked..men med fingrarna slank det ner liitegrann iaf. Sen pillade hon in små bitar blodpudding också.


Så fick det väl bli någon film eller något tills pappa kom hem strax innan 21. Då blev det skagenmackor för mamma och pappa. MUMS! Gjorde av räkorna som blev över efter langosen.

Av Veronica - 10 september 2008 12:35

Kopierat från svärkusinen ; ) Sofie.   Roligt tidsfördriv. Kanske för lite yngre personer men iaf!



25 FÅGOR OM DIG SJÄLV

Röker du ? Nej, har aldrig provat och kommer aldrig göra.
Snusar du ? Nej har aldrig gjort.

Skolkar du ? Ja när jag kände att jag fixade skiten ändå på gymnasiet.

Gör du frukosten själv ? Ja och även när jag bodde hemma.

Har du suttit i rätten ? Nej

Har du slagit ner någon ? Nej verkligen inte.

Har du pussat någon av samma kön ? Japp

Har du varit på strippklubb ? Nej finns sådanna i Sundsvall? Var? ; )

Vad gör du när du blöder näsblod ? stoppar upp en tampong i näsan? Eh..nej det går bra med papper tack.

När grät du senast ? På farmors begravning.

Vem kan du prata om allt med ? Med Mathias.

Har du solglasögon ? Ja ett par dyra som sitter så löst att jag tappar dom.

Skriv en mening på engelska ? I love my kids.

Vem pussade du senast ?  Olivia när hon vaknade nyss.
Vem kramade du senast ? Olivia, samma där.

Vad är din högsta önskan just nu ? Att få köpa ett hus som inte kostar skjortan och ligger hyffsat till.

Vad heter den hårspray du använder? Har ingen hårsprej, inte hittat någon bra som inte flagnar eller gör håret pinnstelt.
Vem gillar du ? Gillar alla som behandlar barn med respekt.

Vilken färg har du på tröjan du har på dig ? Lila.
Har du string på dig just nu ? Nej det var länge sedan faktiskt..

Känner du någon som heter Niklas ? Ja

Har du bärbar data ? Ja, men det är bättre med en vanlig.
Är du blyg ? Jag är jätte blyg, särskillt när det är mycket folk.

Vad tänker du på just nu ?  Att det är jobbigt att var blyg.

VAD FÖREDRAR DU PÅ DET MOTSATTA KÖNET ?

Mage,ben eller armar? Armar

Bruna,blå eller gröna ögon ? Spelar ingen roll.

Långt eller kort hår ? Spelar ingen roll.

Charmig eller rolig ? Båda

Röker eller snusar ? Susa om jag måste välja. Skulle inte kunna vara tillsammans med någon som röker.
Vad kollar du först in på det motsatta könet ? Utstrålingen.

Hur stor betydelse har kläderna ? Ganska stor betyldelse, man ser lite personlighet genom kläderna.

Gillar du någon just nu från det motsatta könet ? Min Mathias : )

Gillar någon annan dig just nu ? Ja



HAR DU

Blivit kysst ? Ja

Stått på scen ? Miljoner gånger.
Varit med om en bilolycka ? Krockat har man gjort men inte någon stor olycka.

Klättrat på berg ? Nej jag vägrade följa med min familj som liten :D

ANTINGEN ELLER

Kallt eller varmt ? Varmt

Blått eller rött ? Rött

Regn eller snö ?  Snö

Ull eller bomull ? Bomull

Rosor eller tusensköna ?  Rosor

Vår eller höst ? Vår

Historia eller vetenskap ? Vetenskap helt klart.

Matte eller engelska ? Matte.


ÖVRIGT

Svär du för mycket ?  Ja absolut tyvärr, måste väl ta å sluta med det..

Vilken låt lyssnar du på just nu ? Ingen

Hur är vädret just nu ? Kallt och molnigt.

Vart skulle du vilja åka ? Jag vet faktiskt inte. För mig räcker det med att det är varmt.

Vill du ha barn ? Ja eftersom jag har två...och ett till skulle inte skada. : )

Isf vad skulle dom heta ? Teo, Olivia och...Maj är ett fint namn.

SENASTE SOM DU

Träffade? Träffade min sambo i några timmar innan han åkte till det förbaskade jobbet igen.

Pratade i telefon med ? Pappa

Sov tillsammans med ? Olivia.



Ovido - Quiz & Flashcards