That´s life

Alla inlägg den 9 september 2008

Av Veronica - 9 september 2008 23:00

Idag åkte vi iväg till stan efter att Teo varit på dagis. Orkade inte vara hemma så vi tog en tur ner för att fika mellanmål. Och så behövde han en mössa så jag tänkte passa på. Teo var glad och pigg i benen.

 

Teo fick en banan först nere på stan. 2min senare sov han. Jag höll på att skratta ihjäl mig, så rolig han såg ut!! : ) Älskling då!!

 

Så sov han hela tiden på stan så det blev inge fika. När han vaknade var det första han sa "lämna mig ifred". Och så ville han ha en filt över vagnen så han fick vara ifred. Hmm...ville prova en mössa på honom en stund senare men då blev han jätte arg!  Så nu är han utan mössa...förstår inte vart förra årets mössa är...helt försvunnen! Mösstjuv häromkring...



Av Veronica - 9 september 2008 12:19

Satt precis i telefon..


Jag: -Hej det är Veronica!

Försäljare: -Hallå?

Jag: -Hej det är Veronica

Han: -Hej är det Mathias jag talar med?

Jag: -Nä

Han: -Vem är det då? Hans dotter eller?

Jag: -Nej hans sambo

Han: -Ja men då får jag ursäkta.

Jag: -Det är ingen fara

Han: -Är Mathias hemma.
Jag: -Nej han jobbar.
Han: -Då kan jag fråga dig lite snabbt. Använder ni rakhyvlar hemma?

Jag: -Eh, ja
Han: -När kommer Mathias hem?

Jag: -Jadu, sent ikväll.

Han: -Ja men då får jag återkomma.


Mysko försäljare alltså, de är helknasiga! Tror han att Mathias går under täcknamnet Veronica? Kan inte jag bestämma om vi ska köpa rakhyvlar även om det är till honom? Varför säger han ni är det bara är till killar?


Av Veronica - 9 september 2008 10:47

Så blev man lite sjuk då, sitter och försöker ignorera min huvudvärk och min onda hals. Gick och tittade på termometern här inne för att se om det var överdrivet varmt här inne men det var det inte. Svettas! Vill helst gå å lägga mig men jag vet att går jag lägger mig nu så kommer jag ha det riktigt jobbigt att komma upp igen när jag ska hämta Teo och kommer vara trött hela dagen.


Plockar fram lite saker som Teo haft som ska säljas, urvuxna mjukisbyxor, skjortor, två overaller och en jacka. Måste tvätta allt först.


Mathias köpte mat till mig igår som jag skulle äta idag. Till lunch köpte han färdig kyckling och risotto, tror ni inte att skiten gick ut igår ockå!! Fan vad irriterad jag är! Jävla ICA! Tänker äta det ändå, man är ju ändå sjuk så :P Få se så det inte kryper ut något ur maten bara...

Ovido - Quiz & Flashcards