That´s life

Alla inlägg den 28 september 2008

Av Veronica - 28 september 2008 18:13

Olivia vaknade tidigt imorse och jag var så himla trött, Teo somnade 19.40 igår, allt för tidigt och vaknade kl 22 och var superpigg. Tror han somnade vid 5tiden imorse och då hade han rullat runt, suttit upp, gått upp en sväng, kommit tillbaka, rullat, sutitt upp osv. Jag var helt slut och så var det bajsblöja direkt på morgonen. Teo vaknade också en stund senare, fast han sovit så lite var han pigg. Jag och han badade i badkaret. Vår konversation i badkaret:

Teo: "Har du skägg där?" (pekar "där nere")
Teo (fortsätter innan jag hann svara): "Men man ska ha skägg på hakan!" (visar på mig)
Jag: "Jasså?"
Teo: "Ja, det..det där är dumheter"
Jag:
"jaha" (skrattar)
Teo: "Vi måste dammsuga!"
Jag: "Ska vi dammsuga bort det?"
Teo: "Ja vi måste dammsuga bort det...det där är dumheter"


Visning två idag då kl 14. Finare än vi trott, jätte fint nytt kök som jag blev förälskad i. Huset hade två nackdelar, hög driftkostnad och beläget väldigt nära den mest trafikerade vägen här. Som tur var så var tomten jätte stor både framför och bakom huset så bakom huset bör ljudet från bilarna inte bli allt för stort. Så får man väl fixa en jätte häck mot vägen också..

Ja..får väl se hur detta bär vägen..kanske? Huset säljs via blocket bara. http://www.blocket.se/vi/18231969.htm?ca=4_s


När vi kom hem sålde vi byrån, skönt att ha det gjort då. Vi funderar på att hoppa över att köpa en ny till Teo än så länge. Han har kläderna i vår stora klädgarderob. Kanske blir det ett skrivbord istället så han kan ha en gammal dator han kan spela på där.


Knäppte kort på min profil som liten idag iaf. Så här såg jag ut, var väl 5år kanske?


På eftermiddagen var det meningen vi skulle köpa golv till Teos sovrum så det ser lite fräschare ut där inför försäljning. Nu är det världens hemskaste plastmatta som inte ser ren ut om man så ställde sig och skrubbade den. Men så fick jag sådan huvudvärk, vet inte om det var migrän men ljusskygg blev jag. Satt vi datorn och det kom ganska plötsligt, ropade på Mathias, blundade och frågade om han kunde hämta alvedon. Stängde datorn och när han kom blundade jag fortfarande..förstökte titta men det var för ljust. Bad honom dra ner pasiennerna och släcka lampan...drog ett täcke över mig och somnade snart. Vaknade halv sex och då fick Mathias och Teo åka å handla. Begärde wienerbröd mot huvudvärken..har hört att det är bra ; )

Så nu blir det sen middag, igen. Pepparstek, mums! Teo har köpt jordnötsringar och är jätte arg för att han inte få äta dem innan maten. Hemska föräldrar.

Ovido - Quiz & Flashcards