That´s life

Alla inlägg den 30 september 2008

Av Veronica - 30 september 2008 14:23

Igår var vi ju och veckohandlade så nu är kylen full. Dessa maträtter finns att tillgå under veckan:

Pizza (med köpt pizzadeg).

Hemmagjord gryta med ris

Köttfärssås och spagetti

Lax, potatis, grönsaker

Hemmagjorda köttfärsbiffar och makroner
Pasta med kycklingsås

Köttbullar och potatis
Blodpudding med bacon

Kassler och bakad potatis med gräddfil och rödlök

Ev. gryta två.


Idag blir det pizzan som vi skulle ha ätit för länge sedan men vi har inte orkat gjort den (Mathias jobbade ju över en dag också). Vi köpte pizzadeg den här gången, inte lika gott men det går lite snabbare...nästa gång det blir pizza blir det dinkelpizzan igen. Den är supergod! Dessutom nyttig! Här kommer receptet:


Ingredienser

2,5 dl dinkelmjöl
1 tsk bakpulver
1 kryddmått salt
1 dl mjölk
1 msk olja

Gör så här

Sätt ugnen på 250 grader
Blanda de torra ingredienserna i en bunke
Häll på mjölken och oljan och rör ihop.
Tillsätt eventuellt mer mjöl och kavla sedan ut
Lägg på önskade ingredienser
I ugnen ca 10 minuter


Jag tror vi dubblade receptet för att göra en stor pizza. Vi hade köttfärs, paprika och rödlök på. Smaskens!

Av Veronica - 30 september 2008 11:30

Jag ska ha det där huset...jag ska, jag ska, jag ska. Funderade igår på om man kunde liksom stå på parkeringen där och liksom stoppa alla som ska på visning...eller kanske säga "ni vet att det är möggel i hela huset va?"...
Hmm..snälla säg att alla får förhinder och inte kan komma å titta.

Mathias är helt på min linje iaf, känns toppen för han är så kräsen!


Imorgon ska jag på rea 20% på märkeskläder i en liten butik. Hur jag ska hitta dit är en annan sak. Men hur som helst har de kläder från mysplysch så jag hoppas jag kan hitta den där dräkten jag ville köpa åt Olivia. Hoppas.


Vad ska man göra för lunch då?? Hmm...

Av Veronica - 30 september 2008 11:16

Teo somnade en stund på eftermiddagen igår när vi var å handlade och då var det kört igen. Försökte lägga honom vid 21 men somnade väl runt 00. Var grinig imorse och ville titta färdigt på Jimmy Neutron villket vi inte skulle hinna. Han skrek som om han skulle dö stackarn. Fick släpa med honom i vagnen. Han ville inte på dagis, men tror det mest var att han ville titta på TV istället den här gången. Lugnade sig väl på dagis men var sur och lite ledsen...tror han dock var lite lockad av samlingen som redan var igång.


Jag väcktes av att Olivia kissade ner hela sängen. Hon försöker ta av sig blöjan på natten. Så var man tvungen att gå upp, ta bort lakanet, hitta en handduk och torka med en hand och Olivia i den andra, byta blöja och lägga sig igen. En halvtimme senare kissade hon en gång till utanför..hade tagit av sig denna blöja också! Aah..less man var och fick göra om allt igen. Det känns som om jag inte sovit något inatt. Olivia har även ätit säkert 6-7ggr inatt. Håller inte direkt räkningen..


Tänkte passa på att plugga lite nu när Teo är på dagis men jag är för trött, kommer inte förstå vad jag läser.


Satt och tittade på intervjun med Anna Book på tv4. Jag blev mäkta imponerad. Säga vad man vill men hon är en förebild så är det bara. Snacka om empatisk tjej som kan vara sig själv. Tänk om man kunde vara så öppen som henne. Lite lik Jossan Fridlund på något sätt. Undrar just vart hon är just nu.



Ovido - Quiz & Flashcards