That´s life

Alla inlägg den 26 september 2008

Av Veronica - 26 september 2008 23:19

Ett till inlägg för kvällen. Måste säga, kolla Lisas blogg:

http://myownwords.blogg.se/

Läs om USA vs Sverige i hennes inlägg "Sverige är bäst".
Man kan i övrigt leta länge efter en bättre au pair, det slår jag vad om. 

Av Veronica - 26 september 2008 23:01

Haha redigerat lite här på bloggen. Fattar inte att jag stavar våfflor..vofflor. Googlade det och det verkar som om det finns fler som gör det ; )


Har även ändrat inlägget om en jobbig dag. Lät som om Teo var jobbig bara för att jag tappar bort hans skor osv. Haha..var inte det som var meningen! Han var jobbig OCH allt var heltokigt den dagen.


Sitter och funderar på vad mer man skriver som säkert är hellustigt som man själv inte fattar.


Imorgon är det iaf klädbytardagen. Hihi. Blir helt till mig ; ) Billiga fina barnkläder är ju det bästa som finns! Hoppas det finns något fint nu bara. 9.30 står jag och Soife solbacken.bloggagratis.se/ i kön och de öppnar kl 10. Det är lite kris där på morgonen för vid 10 ska vi även sälja en skötbyrå här hemma. Eh..och det blir jobbigt för Mathias med två barn själv. Men det fixar sig på något sätt...tror jag.


Efter dessa två moment är det visning kl 11.45 För att sedan gå på hälsodagen på noliamässan med Annette. En heldag alltså. Och en heldag för Mathias som ska ta barnen...undra vad som är jobbigast. ; ))


Av Veronica - 26 september 2008 22:33

I eftermiddag gick jag och barnen till ICA, Mathias skulle jobba över så jag orkade inte göra pizzan vi tänkt göra själv och äta den själv. När vi kom ut märkte jag hur trött Teo var och frågade om han ville gå in igen eller om vi skulle köpa godis till ikväll på affären. Gå in, sa han. Riktigt trött alltså ; ) Men så ändrade han sig när vi började gå mot dörren så vi gick till ICA trots allt. Teo kämpade på och gick hela vägen. Väl på ICA märkte man såklart att man glömt plånboken. Just de ja, tog ju ur den ur skötväskan när jag handlade på Coop häromdagen. Skit! Så var det bara att gå hem igen. Tog bussen till ICA sedan och hem igen. Jag var helt slut när jag kom hem och det var ett under att Teo inte somnat i vagnen. Olivia fick sitta i sjalen påväg hem men när vi gick satt hon i vagnen. Titta så fin hon är i sin nya fleece som hör till vinterjackan jag köpt..

 


Vi åt risgrynsgröt och skogaholmsmackor när vi kom hem och Teo tror jag åt tre potioner av gröten!


Efter gröten tog vi fram ett puzzel Teo inte sett som han ville lägga. Han är verkligen inte särskillt bra på puzzel än ; ) Vi får hårdträna där ; ) På kvällen var han trött så den betod av trots, trots, bus och bus. Teo behöver verkligen dagis nu efter mycket ledighet pga planeringsdagar och förkylningar. Han är riktigt riktigt busig nu. Idag har jag dammsugit, städat och moppat och det är helt omöjligt att se! Har redan sopat upp en näve pärlor, nu ligger det en näve dekorationssand i hela köket. Tror Mathias fick Teo i ett nötskal nu när Mathias kom hem vid 21.30 Teo sprang omkring, hoppar fast vi sagt att han ska ta det lugnt då det är kväll och Olivia sover, vägrar prata med en, springer ifrån en, öppnar dörren till Olivia, hoppar i soffan med klubban i munnen fast man säger till osv. Och samma saker flera gånger om. Helt omöjlig att få kontakt med men ändå inte..gör man på rätt sätt så är det inga problem men man måste vara bestämd och låta snäll. Låter man arg då bara går han, låtar man inte bestämd då hör han inte. Men han är trött nu också. Tänk hur barn blir när de är trötta, synd att det oftast är när man själv är trött...
Hmm..om man ändå bara kunde lägga honom men han somnar ju alltid bredvid mig och då måste ju Olivia somnat först..och hon verkar vägra sova nuförtiden.

Av Veronica - 26 september 2008 13:33

13.33 Vi har ätit stuvade makaroner, köttbullar och lite grönsaker. Teo åt för en gång skull riktigt bra. : ) Härligt! Vi har haft en mysig frukost också. På förmiddagen har vi målat. När jag tittat bort har Teo målat hela honom och så blev det badkaret. Sen drog han en röd stämpel över hela köksgolvet...kanonbra, då blev mamma tvungen att moppa.


Teo sitter och rotar i hörnskåpet, tagit dit pallen för att stå på. Han tycker det är så spännande att titta där :D Är inte rädd om någonting därinne så. Olivia sitter på golvet och håller på med Teos stövlar...det tycker hon är spännande. : ))


Igårkväll när Teo skulle sova sa han: "jag ska köpa ett hjärta åt dig". Och då ville man ju bara äta upp honom! Så sa jag "till mig?". Teo: "ja och du får följa med om du vill" Jag: "Får jag följa med och köpa ett hjärta?". Teo: "jaa". Jag: "Åh jag älskar dig så mycket". Teo: "Jag älskar dig också mamma, älskar du mig?" Jag: "Ja jag älskar dig Teo!".
Så blev det många bamsekramar innan vi kunde sova. : ))


Ovido - Quiz & Flashcards