That´s life

Alla inlägg den 19 september 2008

Av Veronica - 19 september 2008 23:43

Kycklingen blev god och stark. Gott sällskap och trevlig kväll. Pappa åkte iväg med Teo. Teo sover nämligen borta för första gången! Jag är jätte nervös och vet inte vad jag ska göra av mig själv!! Ensamt och tyst känns det här. Åh..hur ska det gå om Teo vaknar på natten? Hoppas allt går bra, skulle vara så roligt! Teo och morfar ska på familjegympa imorgonbitti och sen ska de äta hamburgare för att sedan gå på bio. :)) Villken tur att han har en sådan underbar morfar!


Jag, syrran och Emil tittade på film och åt lite smått å gott. Riktigt trevligt! Syrran har hittat en härlig kille. Emil och syrran är lika varandra på många sätt och ändå så olika. Emil ska jämt vara så ordentlig medan syrran är lite som mig..gör lite si och så. Samtidigt som syrran lätt blir stressad. Men de är mycket lika också och två godhjärtade människor. Men roligast är att de är så lika när det gäller den andra delen av dygnet då vi alla sover...ni vet då Emil och syrran pysslar med lite andra saker...nej inte det! De pratar, går, diskuterar och fixar och trixar..just det..i sömnen! Syrran pratar och går i sömnen..säger samma sak om man ber henne upprepa. Hon har bland annat försökt kissa i min garderob (och blivit jäkligt arg också när hon inte fick det) och gått ut från ett hotell i Turkiet. Emil försöker hitta något i syrran öron och tror det kryper saker på hennes ben...etc. Tror jag ska smyga in en kamera i deras sovrum! 

Av Veronica - 19 september 2008 15:56

Så blev det våfflor till lunch. Ställde voffeljärnet på köksbordet då jag inte ville ha de bland bananflugorna (som faktiskt dock minskat i antal..flugjävlar!). Sa till honom att nu blir det jätte varmt på järnet. Teo öppnade järnet och la handen på själva våffelplattan direkt...hade precis satt i sladden så den var inte varm än. Sa till honom att han inte får ta där då han bränner sig! Så skrattar han åt mig och liksom visar att han ska röra där. Så flyttar jag på honom och säger att han får inte sitta nära för då bränner han sig, det blir jätte varmt där! Så sätter han sig nära järnet och jag säger åt honom igen.  Bränner du dig nu får du skylla dig själv!, säger jag. Så rätt vad det är så lägger han armen vid järnet och bränner sig. Fan också! Jag blev så irriterad på att han aldrig lyssnar så jag säger att han nu får skylla sig själv. Han var lite ledsen men inte så mycket så jag tänkt väl att han inte kom åt så mycket så det var väl ingen fara. Gick dock fram och tittade och det var ju lite värre än vad jag trott...skit! Han ställer sig under kranen och sköljer ljummet ett tag och sen efter maten får han en blöt handduk som vi virar runt. Förstår inte att han vägrar lyssna vissa gånger, han lägger ju aldrig handen på platten på spisen eller rör varma kastruller.  Men idag har varit en riktigt trotsar dag från Teo. Tack så mycket. Han har dagit en trådrulle över hela lägenheten, slängt saker och varit på Olivia hela tiden. Väkt henne säkert tre gånger idag genom att hänga på sovrumsdörren eller lagt sig bredvid och pillat. Dragit ur sladden ur TV:n har han gjort också och lekt med vaser. : ) Jaja, men goda vofflor åt vi iaf! Olivia åt också, det tyckte hon faktiskt var gott! Får väl grädda våfflor varje dag åt henne ; )

 


Jaja snart kommer främmandet och jag måste börja koka ris.


Trevlig fredag på er alla!


Av Veronica - 19 september 2008 12:06

Kl 9 prick vaknade barnen som om klockan vore ställd. Tänkte tillbaka till tider då Teo kunde sova till 12-13 på dagen när han var liten och ville en smutta dit. Åh vad trött jag var. Möttes av Teos ansikte en cm från mig och han sa "godmorgon, jag är vaken nu!!"..."Mamma, blunda inte!" "Vi ska kliva upp nu!". Så det var bara att palla sig upp. Idag kommer morfar, moster och Emil och äter kyckling här. Så då måste det vara städat och fint. Började klä på kuddfodralen jag tvättat till soffan. Tog 1timme! Var ju omöjligt! Soffan ser helt skev ut. Men jag antar att den går att sitta i iaf. haha


Radhuslägenheten gick upp så mycket att med hyran blir det nästan samma boendekostnad som för ett hus. Då köper vi ett hellre ett hus. Så vi skiter i det, typiskt...vi kommer få bo i den här trånga hålan för evigt. Jaja, kärlek är det enda man behöver, eller?


Jag försökte lägga Olivia som varit trött sedan jag höll på med kuddarna. Satt Teo framför TV:n och sa att han inte fick störa oss men att jag kommer snart. Som vanligt ropade han efter 15min. "Mamma, vad gööööör duu??" PRECIS när hon höll på att somna..hade han väntat i en min så hade jag varit hos honom. Så kom Teo in och det var kört. Åh vad less jag blev. Så tog det ytterligare en timme för en riktigt trött och ledsen tjej innan hon somnade i sjalen på mig. Jag som tänkt åka ner till stan idag men det hinner jag inte nu. Där kan man se hur lätt det är att planera med barn!


Ovido - Quiz & Flashcards