That´s life

Alla inlägg den 6 september 2008

Av Veronica - 6 september 2008 15:42

Dagen började med en tur till Ica där det bjöds på korv och det var kollage om granloholm. Lite roligt med en tidningsartickel där det stod att det var så bra bad och fiske i sticksjön. Synd att den sjön är helt död idag! Vi fick även fika där av socialdemokraterna ; ) Sen fick vi springa där ifrån för getingarna anföll oss och det var inte lite getingar. De jagade oss till sticksjön. Där klappade jag till den sista med Olivias jacka och då äntligen flög den iväg. Finns det några jobbigare djur?


Idag var Linus och Emily här. Jätte trevligt! Det blev langos. Mums! Daimglass som de gjort blev efterrätten, den toppade allt! Är så glad att jag har resterna av den kvar i frysen ; )


Sen blev det alfapet som vi skulle ha vunnit om de inte haft sådan förbaskad tur ;) Roligt var det iaf! Klockan blev så mycket att vi inte hann se filmen de hyrt, blir en annan gång. Vi tittade på lite klassfoton istället i skolkataloger. Lite roligt att se hur personer utvecklats. : )


Av Veronica - 6 september 2008 00:57

Idag var begravningen och den var jätte fin. En man sjöng jätte fint, sånger som jag tror min farmor gillade. Prästen läste upp dikten jag skrev, med inspiration från syrran också. Många började gråta. Det känns fortfarande så overkligt, har liksom inte tid att tänka efter när man har familj och så mycket på gång hela tiden.

Efteråt åt vi jätte god plockmat och pratade med några släktingar jag aldrig träffat i vuxen ålder. De var jätte trevliga. De bodde inte i S-vall och en frågade hur långt det är till höga kusten bron. Har ingen som helst aning, kan inte avstånd sådär. Kände mig rätt dum! Åkte hem till farfar sen och det kändes så konstigt att inte farmor satt där bland oss.


Vår farmor var glädjen som var sig själv.

Vår farmor var växter, blommor

Vår farmor var julen, ljusen och paketen.

Vår farmor var Klas Klättermus 



Vår farmor var vaggvisan

Vår farmor var doften av rena kuddfodral när vi sov över

Vår farmor var risgrynsgröt

Vår farmor var tryggheten 



Vår farmor älskade sin familj

Vår farmor älskade barnen

Vår farmor var omtyckt och älskad

Vår farmor visade sin glädje gentemot barnen in i det sista.

Vår farmor, vi älskar dig 

/av Veronica och Caroline


Ovido - Quiz & Flashcards