That´s life

Alla inlägg den 17 september 2008

Av Veronica - 17 september 2008 23:42

Eftersom Teo somnade 20 igår vaknade han vid 6. Han är alltså utvilad efter 10h normalt. Dock fick han ligga i sängen och försöka sova lite till ; ) somnade efter en timme och sov så hårt att jag fick bära en halvt livlös kille in till soffan på morgonen. Han ville INTE till dagis. Så han fick vara hemma, vill inte att han ska vara ledsen som igår. Han verkar helt enkelt vilja vara hemma nu, kanske beror det på att han är lite hängig efter en långdragen förkylning som fortfarande sitter i eller att pappa inte varit hemma på länge och då blivit extra mammig. Är jag hemma så får han vara hemma om han vill tycker jag. Dagis är till för honom, för att han ska ha roligt. Har han inte det är det meningslöst just nu. Han får vara hemma i lugn och ro.


Vi har lekt idag och pratat lite. Åt kryddkorv och makaroner men han smakade inte ens på korven. Som vanligt då. Han ville inte gå ut. Han ville vara inne och kasta boll. Så idag har vi övat inför kommande landskamper ; )


Åt mat hos Annette och Anders, de fick även vara barnvakt i 2h då jag var på föräldrarådsmöte. När de började å prata om brandövningar (som inte gjorts på några år) så tog jag mod till mig och tog upp det där med kapsylerna. Fick gehör av de andra föräldrarna så det kändes så himla skönt. Nu ska de bort! Samma med små glaspluttar som ligger där. Mamman bredvid mig hade en pojk som nyss svalt en sådan, eftersom den var rätt stor hade den väl rivit upp lite i halsen så pojken hade inte ätit på flera dagar samt fått halsfluss. Han hade varit jätte rädd och trott att han skulle dö. Fattar inte att inte personalen tagit bort dem sedan dess? Alltså..? VA?


Jaja, mycket ska man vara med om som gumman sa. Idag har jag suttit och varit självisk och tittat på lite kläder på ellos.se. Har 40% på valfri vara. Är sugen på denna kofta:

 

Och möjligen kanske det blir denna jacka (gröna) till Teo i vinter:

 

Men vem kan bestämma sig då? Inte jag iaf! Skulle vilja köpa ett par jeans med mudd till Teo också. Gärna från Nova Star. Men de är så dyra..400kr. Vi får väl se. Jag har iaf bestämmt mig för att köpa denna dräkt till Olivia som hon ska ha under overallen i vinter. Från mysplysch.se 450kr:

Någon fint nytt ska hon ha!

Ovido - Quiz & Flashcards