That´s life

Alla inlägg den 29 september 2008

Av Veronica - 29 september 2008 22:27

Måndagen började härligt, skickade iväg lite paket, åkte ner till öppna förskolan, träffade en mycket trevlig mamma från Teos dagis och Teo hittade verkligen en kompis. Ett bustroll precis som Teo.


Mathias hämtade oss på stan och jag var döhungrig, eftersom vi skulle veckohandla åkte vi till donken och åt först. Sista skräpmaten den här månaden..måste det bli! Blivit för mycket sådant nu när vi haft så fullt upp.


När jag kom hem fick jag ont åt bröstet, lite mer åt vänster. Jag blev ju orolig men Mathias lugnade mig med att det antaligen bara är träningsvärk. Jag har haft en stickande känsla av och till hela dagen och på kvällen kom plötsliga hugg och höll i sig i flera timmar. Blev även andfådd och det blev värre när jag gick omkring. Har ju även nyss haft som migrän som jag aldrig brukar ha och varit yr. Så med allt taget känns det lite skumt. Det har nyss släppt iaf och hoppas det inte kommer tillbaka. Det känns fortfarande stickande dock, på inandning. Jätte konstigt. Så läser man på sjukvårdsrådgivningen och då blir man ju heller inge lugnare: http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=20351 Men det är säkert inget fel på mig, men man kan ju inte bara rycka på axlarna åt sådant heller.


Satt på förmiddagen och jämförde priser på linserna jag använder (softlens 59). Dessa skillnader var det:

Yourlenses: 164 + 39 = 203kr
Lenson: 197 + 39 = 236kr
Nordiclenses: 196 + 0 = 196kr
Lensstore: 177 + 45 = 222kr

Linstorget: 165 + 0 = 165kr
Linsexpress: 148 + 39 = 187kr
Eyepassion: 145 + 55 = 200kr


Det skilljer alltså 71kr mellan den dyraste och den billigaste. Procentuellt stor skillnad och mycket pengar om man ska köpa fler askar. Sen kanske det skiljer sig lite i hur länge man får vänta på dem, men det handlar om någon dag så.


Ja, fick reda på ungefärlig driftkostand för huset vi tittade på sist (det på blocket) och det var helt okej. Ska diskutera med Mathias ikväll om hur vi känner för detta hus. Det andra på gnejsvägen är redan uppe i 1,7 så det kan vi ju glömma. Synd. Men jag vet inte men..det andra huset tror jag vill ha mig....ochjag är lite förälskad jag också tror jag..

Ovido - Quiz & Flashcards