That´s life

Alla inlägg den 25 september 2008

Av Veronica - 25 september 2008 17:41

 


Idag var Emily här. Hon kom lagom för att se våra katastrof luncher där Teo ställer sig upp stup i kvarten, vägrar äta eller sluta leka samtidigt som Olivia vägrar äta och man får göra annan mat till henne..osv..

Sen fick jag kläder Emily inte kunde ha och det blev rätt mycket...
Jätte kul och fina saker var det också..perfekt! Får bjuda på middag eller något som tack.


 


Känner att jag mår lite illa och vill helst inte ha någon middag..vill gärna äta glass istället. Tror det beror på att jag har lite dåligt samvete som jag alltid får om jag bråkat mycket med Teo. Han har varit tvärtemot idag och inte har han velat gå ut heller. Som vanligt vägrade Teo sluta störa Olivia när hon skulle somna om. Olivia var jätte trött när hon vaknade och åt. Teo flinade när jag sa till honom att vara tyst och att jag kommer snart. Så "viskar" han länge bara något fånigt och så säger jag till honom igen...vädjandes. Så flinar han och lägger sig och typ jamar eller något...så säger jag till honom igen att han får gå ut en stund så kommer jag..Olivia måste få sova lite till. Så flinar han igen...pratar osv.. Olivia blir mer och mer vaken och tillslut kan hon inte äta mer och tittar trött på Teo. Jag fick något sorts sammanbrott på Teo och slängde in honom på hans rum. Fick nog helt enkelt. Tycker inte om att göra så men jag såg ingen annan utväg för jag var så himla arg. Mest för att jag vet att han bara retas med mig. Hade jag varit mig själv hade jag inte gjort så, tror inte på sådanna konsekvenser men är man arg så är man. Tyvärr. Fan också var hemskt det är  när man blir sådär arg. Men det är som om någon sitter och petar en i sidan tills man blir så jäkla irriterad att man mest skulle vilja slå igenom en vägg.


Teo sa förlåt och så var allt som vanligt igen. När Mathias kom hem blev han också arg på honom för att han vägrade lägga tillbaka filmkameran och efter många "lägg tillbaka" tappade den i golvet. Nu försöker Mathias sysselsätta honom med matlagning...utan att Teo bränner sig den här gången...

Ovido - Quiz & Flashcards