That´s life

Direktlänk till inlägg 10 september 2008

En dag med snoriga barn.

Av Veronica - 10 september 2008 23:00

Idag fick Teo va hemma. Alla tre är så snoriga. Jag blev inte motiverad att lämna Teo på dagis då jag försökte få upp honom i 10min utan tecken på liv, samtidigt som jag hade ont överallt och Olivia precis somnat in riktigt (bökat hela natten då hon varit så snorig). Så jag ringde dagis för att sjukanmäla. På eftermiddagen piggnade Teo till litegrann och var i sitt rum och grejade. Så kom man in så såg det ut såhär:

Fint ommålat bord, Teos kista och lite av väggen. *suck* Jaja...det kunde ha varit värre. Busunge!


Tänkte det var lika bra man försökte roa honom med något så han inte dekorerade något mer med någon krita han hittar. Så vi tog fram keyboardet, alltid roligt med något nytt man lagt undan ett tag. Olivia ville vara med och spela...eller iaf klättra på det...

Sen ville mamma ta en bild på sina älsklingar och Teo är inte motvillig. Han ville visa upp lillasyster! Jag älskar Olivia, säger han.

Men senare lät det annorlunda. Plötsligt ville han "vara ifred" precis som igår. Och ingen fick komma in på hans rum! Blev arg på Olivia när hon försökte krypa in, han stängde dörren och var själv där inne. Intressant det där, det är jätte bra tycker jag! Att kunna få vara ensam är ju jätte viktigt det också!

Sen var det matdags, blodpudding gick ner. Teo älskar blodpudding men kunde som vanligt inte sitta still. Olivia fick spagetti och köttfärsås på barnmatsburk och det ville hon inte ha med sked..men med fingrarna slank det ner liitegrann iaf. Sen pillade hon in små bitar blodpudding också.


Så fick det väl bli någon film eller något tills pappa kom hem strax innan 21. Då blev det skagenmackor för mamma och pappa. MUMS! Gjorde av räkorna som blev över efter langosen.

 
 
Jecka

Jecka

12 september 2008 06:47

Hej! Hade helt glömt bort att du hade en blogg.. :/ Men kul iaf att se/läsa att allt går bra för er! Och även kul med lite kort på barnen!! Olivia ha ja inte sett sen hon va en liten bäbis och Teo minns jag inte ens när jag träffade sist, men OJ va stor han ha blivit!!! =) Hoppas iaf att allt är bra med er! Hälsa Matte! Kram Jessica

http://jecka.bloggagratis.se

 
Linnea

Linnea

12 september 2008 10:15

Hej Veronica!
Gud va söta barnen är :) du är en lyckans ost som fått så fina barn :D
kram
Linnea

http://frulindberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards