That´s life

Direktlänk till inlägg 19 september 2008

Brännskada

Av Veronica - 19 september 2008 15:56

Så blev det våfflor till lunch. Ställde voffeljärnet på köksbordet då jag inte ville ha de bland bananflugorna (som faktiskt dock minskat i antal..flugjävlar!). Sa till honom att nu blir det jätte varmt på järnet. Teo öppnade järnet och la handen på själva våffelplattan direkt...hade precis satt i sladden så den var inte varm än. Sa till honom att han inte får ta där då han bränner sig! Så skrattar han åt mig och liksom visar att han ska röra där. Så flyttar jag på honom och säger att han får inte sitta nära för då bränner han sig, det blir jätte varmt där! Så sätter han sig nära järnet och jag säger åt honom igen.  Bränner du dig nu får du skylla dig själv!, säger jag. Så rätt vad det är så lägger han armen vid järnet och bränner sig. Fan också! Jag blev så irriterad på att han aldrig lyssnar så jag säger att han nu får skylla sig själv. Han var lite ledsen men inte så mycket så jag tänkt väl att han inte kom åt så mycket så det var väl ingen fara. Gick dock fram och tittade och det var ju lite värre än vad jag trott...skit! Han ställer sig under kranen och sköljer ljummet ett tag och sen efter maten får han en blöt handduk som vi virar runt. Förstår inte att han vägrar lyssna vissa gånger, han lägger ju aldrig handen på platten på spisen eller rör varma kastruller.  Men idag har varit en riktigt trotsar dag från Teo. Tack så mycket. Han har dagit en trådrulle över hela lägenheten, slängt saker och varit på Olivia hela tiden. Väkt henne säkert tre gånger idag genom att hänga på sovrumsdörren eller lagt sig bredvid och pillat. Dragit ur sladden ur TV:n har han gjort också och lekt med vaser. : ) Jaja, men goda vofflor åt vi iaf! Olivia åt också, det tyckte hon faktiskt var gott! Får väl grädda våfflor varje dag åt henne ; )

 


Jaja snart kommer främmandet och jag måste börja koka ris.


Trevlig fredag på er alla!


 
 
Veronica

Veronica

19 september 2008 17:41

Åh vad sugen jag blev på våfflor nu!
Pratade med Emily igår, å det lät som att de skulle komma på söndag. Kan ni då?
Ja, man är verkligen som tröttast den tiden på dygnet oxå, men jag tror man får nån slags extra energi, för jag känner mej relativt pigg ändå!
Kram!!

http://ceekay.bloggagratis.se

 
Veronica

Veronica

19 september 2008 19:13

Vi bor på kuben :] Kubikenborgsgatan närmare bestämt. Vet du vart den ligger?

http://ceekay.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards