That´s life

Direktlänk till inlägg 19 september 2008

Vad pysslar Emil och syrran med i sovrummet?

Av Veronica - 19 september 2008 23:43

Kycklingen blev god och stark. Gott sällskap och trevlig kväll. Pappa åkte iväg med Teo. Teo sover nämligen borta för första gången! Jag är jätte nervös och vet inte vad jag ska göra av mig själv!! Ensamt och tyst känns det här. Åh..hur ska det gå om Teo vaknar på natten? Hoppas allt går bra, skulle vara så roligt! Teo och morfar ska på familjegympa imorgonbitti och sen ska de äta hamburgare för att sedan gå på bio. :)) Villken tur att han har en sådan underbar morfar!


Jag, syrran och Emil tittade på film och åt lite smått å gott. Riktigt trevligt! Syrran har hittat en härlig kille. Emil och syrran är lika varandra på många sätt och ändå så olika. Emil ska jämt vara så ordentlig medan syrran är lite som mig..gör lite si och så. Samtidigt som syrran lätt blir stressad. Men de är mycket lika också och två godhjärtade människor. Men roligast är att de är så lika när det gäller den andra delen av dygnet då vi alla sover...ni vet då Emil och syrran pysslar med lite andra saker...nej inte det! De pratar, går, diskuterar och fixar och trixar..just det..i sömnen! Syrran pratar och går i sömnen..säger samma sak om man ber henne upprepa. Hon har bland annat försökt kissa i min garderob (och blivit jäkligt arg också när hon inte fick det) och gått ut från ett hotell i Turkiet. Emil försöker hitta något i syrran öron och tror det kryper saker på hennes ben...etc. Tror jag ska smyga in en kamera i deras sovrum! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards